CIĘŻAROWE

Renault Premium

Renault Premium jest ciągnikiem siodłowym produkowanym przez francuski koncern Ranault Truks od 1997 roku. W minionym okresie przechodził on liczne zmiany i modernizacje dotyczące wyglądu i konstrukcji. Renault Premium jest samochodem zaliczanym do ścisłej czołówki tego typu aut w branży.

Renault-Premium

Znajduje się on w gronie liderów aut długodystansowych. Nowy Renault Premium wyposażony został w nowoczesne wersje silników diesla o mocy 380KM, 430KM i 460KM, w których nieznacznie zwiększono moment obrotowy. Wprowadzone udoskonalenia w układzie napędowym spowodowały uzyskanie znakomitych rezultatów pod kątem oszczędności w eksploatacji. Silnik o pojemności 10,8 litra, z elektronicznym układem wtrysku pod wysokim ciśnieniem i pompowtryskiwaczami, dzięki systemowi oczyszczania spalin Selective Catalytic Reduction spełnia surowe normy Euro 5 i EEV.W modelach Renault Premium zastosowano dwa typy skrzyni biegów, cztery manualne i trzy automatyczne. Manualne przekładnie wyposażono w tzw. układ SuperH, który pozwala na nałożenie biegów 5-8 na biegi 1-4. System Servoshift dodatkowo ułatwia kierowcy obsługę skrzyni biegów zmniejszając siłę potrzebną do ich zmiany nawet o 75 %. Oprócz 8 biegów skrzynia posiada 8 tzw. pół-biegów. Nad prawidłową pracą całego układu czuwa elektrozawór zabezpieczający system przekładni. W modelach Renault Premium, wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów Optidriver+ (12-biegowa) wprowadzono dodatkowe elementy sterujące na kierownicy. Ramę podwozia tego pojazdu producent oferuje w różnych rozmiarach dostosowanych do 13 rozstawów osi od 3,7m do 6,8m, dzięki temu dany model można idealnie dostosować do potrzeb klienta. Układ hamowania w modelach Renault Premium to hamulce tarczowe zarówno na przednich jak i tylnich kołach. Wymianę klocków hamulcowych producent zaleca dopiero po przejechaniu 350 000 km, co jest kolejnym elementem mającym wpływ na niższe koszty eksploatacji pojazdu. W układzie hamulcowym zastosowano kilka systemów, Air Product Management – elektroniczny system sprężania i rozdziału powietrza, Electronic Braking System – pneumatyczny układ hamulcowy sterowany elektronicznie, dostosowujący siłę hamowania każdego z kół do warunków panujących na drodze, EBS Full ( EBS+ESP kontrola toru jazdy i system zapobiegający wywróceniu zestawu), ulepszony system ABS czyli EBS+ wspomaganie nagłego hamowania oraz ASR – układ sterujący hamulcem silnikowym. Modele Renault Premium dostępne są zarówno z podwoziem mechanicznym jak i pneumatycznym. Zawieszenie pneumatyczne z przodu i z tyłu sprawdza się zwłaszcza podczas przewozów wielkogabarytowych, wówczas pojazd utrzymuje stałą wysokość ramy. Renault Premium wyposażone jest w jeszcze jeden przydatny system Electronic Control Suspension, który umożliwia regulację i kontrolę wysokości samochodu, steruje on też funkcjami trzeciej osi. Zbiornik paliwa zamontowany w tym modelu ma pojemność 1300 litrów. Kabiny dostępne są w dwóch rozmiarach, długa i krótka, obie są jednak wygodne i bardzo komfortowo wyposażone, choć kabina dłuższa zapewnia kierowcy zdecydowanie więcej przestrzeni. Renault Premium przystosowany jest do przewozów kontenerowych, chłodniczych oraz cysterny.